Sunday, March 11, 2012

Disinilah Aku...

undated writing..there will be more like this :)

disinilah aku...
berdiri di persimpangan, antara gundah dan harapan..
melangkahku perlahan... tak pasti dan menerawang
Aku bukanlah aku saat ini...
yang jujur pada diri, yang tegar menantang hari...dan tertawa lepas dengan hati
aku adalah aku...
yang sakit, yang pedih...dan yang terpuruk

disinilah aku...
berdiri di persimpangan, mengharap keajaiban
mengharap bintang dari pada bulan
karena bagiku...ia bersinar paling terang...
aku sayangkan..
sebuah bintang..ternyata hanya bintang..tak tercapai, tak terkejar...
aku tangisi...
jiwaku yang tanpa isi, menanti untuk dihuni...
terus menadah tak henti

aku masih disini...
antara gundah dan harapan, mengharap keajaiban..
menyayangkan bintang...menangisi kekosongan
aku masih terus melangkah..perlahan..dan menerawang
kemanakah aku pergi...bilakah aku sampai..
aku tak tahu..

No comments:

Post a Comment